ویژگی دریچه دمپر

دمپر قابل تنظیم میرایی تحت کنترل سوپاپ دارای ویژگی های ساختار ساده و میرایی قابل تنظیم است و همیشه یک موضوع تحقیقاتی داغ بوده است.

این مقاله یک مدل ریاضی از ویژگی‌های میرایی دمپر قابل تنظیم میرایی تحت کنترل سوپاپ را ایجاد می‌کند و آزمایشی از ویژگی‌های میرایی سکته فشاری و سکته بازیابی را طراحی می‌کند.

از طریق شبیه‌سازی و آزمایش، دقت مدل ریاضی تأیید می‌شود و نرخ سهم میرایی پارامترهای کلیدی مختلف تحت سرعت‌های تحریک مختلف تحلیل می‌شود.

نتایج نشان می‌دهد که مدل ریاضی ویژگی‌های میرایی می‌تواند به خوبی وضعیت کار دمپر را توصیف کند. نرخ سهم میرایی پارامترهای کلیدی تحت سرعت های مختلف تحریک به دست می آید.

سهم میرایی قطر سوراخ ثابت به تدریج پس از باز شدن شیر برای اولین بار کاهش می یابد. با افزایش سرعت تحریک، ضخامت معادل صفحه دریچه و فاصله حداکثر حد مجاز صفحه سوپاپ به تدریج نقش اصلی را در نرخ سهم میرایی ایفا می کنند.

نتایج تحقیق می تواند پارامترهای کلیدی را بررسی کند، راندمان توسعه دمپر را بهبود بخشد و راهنمایی برای طراحی و بهینه سازی دمپر ارائه دهد.

به عنوان یکی از اجزای کلیدی یک سیستم تعلیق نیمه فعال، دمپر کنترل شده با سوپاپ همیشه یک کانون تحقیقاتی است یانگ و همکاران،  دمپر متعلق به قیمت دمپر  چند حالته میرایی است مدارهای مختلف روغن میرایی با استفاده از چندین گروه سوپاپ روی هم طراحی شده اند، مدار روغن توسط یک شیر شروع-ایست الکترومغناطیسی سوئیچ می شود تا تنظیم میرایی را تحقق بخشد، دمپر میرایی قابل تنظیم که توسط سوپاپ کنترل می شود دارای ثبات عالی و دیدگاه ارتقای خوبی است. محققان در داخل و خارج از کشور بیش از صد سال دمپر را مطالعه کرده اند و به یک سری نتایج دست یافته اند.

یک روش بهینه سازی برای میراگر نیمه فعال پیشنهاد کرد و مساحت سوراخ جبرانی دمپر را با حداقل شتاب عمودی به عنوان هدف بهینه سازی بهینه کرد. نتایج نشان می دهد که دمپر بهینه شده بهتر از دمپر اصلی می تواند با تغییر جرم هواپیما مقابله کند یک دمپر متغیر پیوسته ایجاد کرد.

سوپاپ خلبان خارجی می تواند به طور مداوم نیروی میرایی دمپر را در زمان واقعی با جمع آوری اطلاعات طیف جاده و وضعیت بدن تنظیم کند. فرجود و همکاران  یک مدل غیر خطی از دمپر را ایجاد کرد، تأثیر پارامترهای شیر برهم نهی را بر ویژگی‌های میرایی مطالعه کرد و صحت مدل ریاضی را از طریق آزمایشات تأیید کرد و فردک  یک دمپر هیدرولیک قابل تنظیم میرایی با یک سیلندر داخلی اضافی طراحی کردند. هدف از تغییر مشخصات میرایی با توجه به شرایط جاده با انتخاب پارامترهای سازه ای مناسب محقق می شود.

تطابق میرایی بهینه سیستم تعلیق خودرو را مطالعه کردند و ضخامت صفحه دریچه گاز دمپر را با استفاده از روش طراحی اتصالات منحنی بهینه بهینه کردند. چن و همکاران  یک دمپر سوئیچینگ چند حالته با کنترل سوپاپ طراحی کرد و رابطه بین نیروی میرایی دمپر و ضربه و فرکانس را تحلیل کرد.

نتایج تجربی نشان می دهد که مدل ریاضی از دقت بالایی برخوردار است.یک دمپر قابل تنظیم با کنترل سوپاپ چهار دنده ای طراحی کرد، مدل ریاضی نیروی میرایی در فرآیند کار را استنباط کرد و یک نمونه اولیه از دمپر را توسعه داد. نتایج تجربی نشان می‌دهد که دمپر قابل تنظیم با کنترل سوپاپ می‌تواند الزامات کاربرد را برآورده کند.

مدل‌های ریاضی مشخصه‌های میرایی را در دنده‌های مختلف ایجاد کرد و تأثیر پارامترهای هندسی ویژگی‌های میرایی شیر ADS مورد مطالعه قرار گرفت زی و همکاران  برای استنباط عبارات تحلیلی تغییر شکل انحراف صفحه تک سوپاپ و صفحه سوپاپ روی هم استفاده کرد و تأثیر پارامترهای هندسی صفحه دریچه حلقوی را بر انحراف صفحه دریچه تحلیل کرد.

این تحقیق برای مدل‌سازی پارامتریک و طراحی بهینه دمپر اهمیت راهبری خاصی دارد   حداکثر محدوده تنظیم  قیمت دمپر  را به عنوان هدف در نظر گرفت و با استفاده از جعبه ابزار بهینه سازی ، طول موثر سیلندر کار، قطر میله پیستون و قطر پیستون را بهینه کرد. نتایج نشان می دهد که روش دقیق و قابل اعتماد است یک مدل (روش‌شناسی سطح پاسخ) از دمپر نیروی چند نقطه‌ای ایجاد کرد، ده متغیر طراحی را انتخاب کرد، طراحی را با ویژگی‌های نشانگر تحت شرایط سرعت چندگانه پیشنهاد شده توسط شرکت تعاونی بهینه کرد، که مهندسی مشابه را هدایت کرد.

  • منابع:
    1. Research on Damping Contribution Rate of Key Parameters of Valve-Controlled Damping Adjustable Damper
  • تبلیغات: 
    1. از سبد پلاستیکی خانه خود طلا استخراج کنید
    2. استفاده از زعفران در ساخت لوستر های مدرن

      نوعی رو تختی که باد معده را می گیرد

    3. خرید وارمر قلبی ارزان